14 Srp 2011

Dračí Doupě II rozšiřuje pravomoci postav

Vložil/a: Jutwen | V kategorii: Recenze |
avatar

Autor: Jirka Vinklář

Titul Dračí doupě II je spojován se sloganem „Legenda se vrací“. Dovoluji si to označit za matoucí. Vhodnější by myslím bylo proklamovat „Legendě se narodila neteř“. Byť by toto upřesnění nejspíše nebylo dobrým marketingovým tahem, faktem zůstává, že nová hra je mnohem více autonomním projektem než šroubovanou nástavbou původního Dračího Doupěte. Na následujících řádcích se s vámi pokusí0 podělit o několik málo nejdůležitějších dojmů, které jsem nabyl z přečtení (ano, zatím pouze z přečtení) pravidel.

Pokud jste se nechali zmást sloganem s vracející se legendou a po otevření knihy čekáte číselná vyjádření ras a povolání, budete nejspíše zklamáni. Dračí Doupě II se totiž snaží přenést těžiště hry z mechanik a počítání na vyprávění a vaše vlastní nápady. Na jednu stranu je apelace na fantasii hrajících nepopiratelným pokrokem, na stranu druhou, pokud na pravidlech oceňujete především jasné mantinely, které zabraňují konfliktu představ o tom, co je a není možné, není tato hra určena pro vás.

Dračí Doupě II si oblíbí spíše lidé, kteří mají ve své skupině podobné názory na možnosti svých postav či fungování světa a dokážou cizí myšlenkové intervence bez problémů zakomponovat do vlastních nápadů. Hráčky a hráči totiž mají v této hře značné pravomoci v utváření světa – některé schopnosti postav například zní „Můžeš určit historii tohoto místa“ nebo „Můžeš určit, že v okolí pracuje zločinecká organizace“.

Pokud máte pocit, že tato pravidla by pro vás byla pouze zbytečným podnětem k hádkám a vytváření nelogických momentů vznikajících při míchání představ jednotlivých lidí, nemusíte ještě nad Dračím Doupětem II lámat hůl. Jako každý nový pohled na to, jak uchopit RPG, totiž přináší mnoho inspirace, originálních nápadů a zajímavých podnětů, které můžete přinejmenším využít v dalších hrách. Pokud tedy hru zavrhnete pro příliš vysoké nároky na spolupráci či nedostatek konkrétních mechanik, doporučuji si přesto přečíst kapitolu Inspirace pro dobrodružství. Už jenom díky ní je Dračí Doupě II nezanedbatelným přínosem pro české RPG.

Další názory na Dračí Doupě II si můžete přečíst zde.

DISKUSE:
Alena Kalmiel Nekvapilová:
Zeptejte se na DD II Snipera a uvidíte 🙂

Fantazeen: a máme se připravit na jaké reakce? 😉

Alena Kalmiel Nekvapilová: V podstatě souhlasící se článkem 🙂

Fantazeen: zkonzultuji s autorem článku 🙂 a díky za tip, na DrD II se těším už dýl a ráda si předtím přečtu různé názory

Alena Kalmiel Nekvapilová: to jsem jen tak nadhodila, určitě to není příští novinářský talent, má své práce dost…:) jen jsem si vzpomněla, jak jsme si s ním ty pravidla prohlíželi. Sranda:)

Líbí se mi:
Sdílej:

Odpovědět